Studija kompanije Copyleaks, objavljena u utorak, pokazuje da je količina sadržaja na internetu koji je stvorila vještačka inteligencija (AI) porasla za više od 8.000% od 2013. godine. Istraživanje pokriva period od 2013. do marta 2024. godine, a otkriva dramatičan porast od 8.362% AI sadržaja od novembra 2022. godine, kada je ChatGPT-3.5 postao dostupan, do marta 2024. godine.
Iako je OpenAI objavio ChatGPT-3 u junu 2020. godine, uočeno je samo skromno povećanje web stranica koje sadrže AI sadržaj. To se promijenilo sa objavljivanjem verzije 3.5. Prema podacima kompanije Copyleaks, koja pruža usluge analize teksta i otkrivanje plagiranja bazirano na vještačkoj inteligenciji, 1,57% od oko milion analiziranih web stranica za studiju sadrži sadržaj generisan vještačkom inteligencijom.
“Tih 1,57% je ogromno, s obzirom na koliko je vremena tehnologija vještačke inteligencije dostupna,” izjavio je za TechNewsWorld Chris Rodgers, osnivač i izvršni direktor CSP-a.
Glavni pokretač brzog rasta AI sadržaja su značajna dostignuća u oblasti obrade prirodnog jezika i tehnologija dubokog učenja, objasnio je Alon Yamin, izvršni direktor i suosnivač Copyleaksa.
“Ova dostignuća omogućila su brže i lakše generisanje teksta visoke kvalitete, omogućavajući AI modelima poput ChatGPT-a da efikasno proizvode sadržaj sličan onom koji stvaraju ljudi,” rekao je za TechNewsWorld.
“Dodatno, potražnja za skalabilnim i troškovno efikasnim stvaranjem sadržaja u različitim industrijskim granama, kao što su e-trgovina, marketing i mediji, dodatno je potaknula usvajanje sadržaja generisanog vještačkom inteligencijom, što je dovelo do njegovog eksponencijalnog rasta na webu”, dodao je Yamin.
Brzi porast AI sadržaja nije iznenađenje za eksperte iz ove oblasti.
“Vještačka inteligencija dobija ogromnu popularnost, što podstiče sve više ljudi da proba ove AI alate,” izjavio je Rob Enderle, predsjednik i glavni analitičar u Enderle Group.
“Alati uglavnom rade razumno dobro i relativno se lako daju naučiti i koristiti. Oni vam omogućavaju da brže stvorite pristojan sadržaj, što rezultira većom proliferacijom u odnosu na alate koji su se koristili prije vještačke inteligencije”, dodaje Enderle.
Jedna grupa koja je odmah uočila vrijednost AI sadržaja bila je ona koja je bila u mogućnosti da njime preplavi web stranice. “Možda ovo nije popularno reći, ali pružite marketing servisima bilo koju šansu da skrate put do uspjeha, i ona će biti iskorištena,” izjavio je Joe Karasin, komercijalni direktor i osnivač Karasin PPC-a.
Brian Prince, osnivač i izvršni direktor Top AI Tools platforme za alatke, resurse i edukaciju o vještačkoj inteligenciji složio se s tim. “Kada ljudi i preduzeća mogu pronaći prečac za brže i lakše obavljanje zadataka, oni će ga koristiti.”
“Imajući to na umu nije mi čudno što su brendovi počeli koristiti vještačku inteligenciju za stvaranje sadržaja čim je generativna vještačka inteligencija dostigla stadij u kojem je to bilo moguće.”
Google podstiče sadržaj stvoren vještačkom inteligencijom
Google je možda otvorio vrata AI marketing sadržaju promjenom svog stava. “Čim je Google rekao da ga ne brine kako se sadržaj generiše, sve dok ispunjava određene kriterije, marketing servisima je to bio zeleno svjetlo da počnu proizvoditi AI sadržaj,” rekao je Rodgers iz CSP-a.
“Ljudi su vidjeli da mogu vrlo, vrlo brzo proširiti sadržaj i da mogu zamijeniti ljudske pisce i smanjiti troškove, tako da nisam iznenađen koliko je to postalo popularno zbog tih stvari.”
Prince je, međutim, tvrdio da AI-generisani sadržaj ima manje mjesto u marketing materijalima i sadržaju društvenih medija. “Ne radi se o korištenju vještačke inteligencije za generisanje sadržaja,” rekao je. “Vještačka inteligencija može pomoći ljudskim piscima tako što im pomaže da organiziraju svoje ideje i potaknu kreativnost. Takođe može pomoći u uređivanju, što rezultira čistijim i lakše čitljivim sadržajem.”
“Za zadatke poput društvenih medija, vještačka inteligencija vam može pomoći da uzmete jedan koncept i obrađujete ga na beskonačan broj načina. Tada ga ljudi mogu modificirati i personalizirati.”
“Vještačka inteligencija također igra jedinstvenu ulogu u razvoju videa, demokratizirajući produkciju videa i grafike tako što ih pojednostavljuje kroz programe poput Synesthesia, Dall-E i Canve.”
Prednosti AI sadržaja za digitalne platforme
Yamin iz Copyleaksa također je istakao da bi AI-generisani sadržaj mogao dati pozitivan doprinos internetu i drugim digitalnim platformama. “AI-generisani sadržaj nudi nekoliko potencijalnih prednosti za web,” rekao je.
“Podiže korisničko iskustvo pružanjem personalizovanih preporuka, poboljšavanjem pretrage i automatizacijom rutinskih zadataka poput podrške korisnicima i analize podataka.”
Mračna strana AI sadržaja
Iako AI sadržaj ima svoje prednosti, on također ima i potencijal da bude štetan. “Brzi rast AI-generisanog sadržaja, potaknut povećanom dostupnošću ove tehnologije, učinio je od prevara pomoću vještačke inteligencije glavnu brigu u industriji provjera,” rekao je Pavel Godman-Kalaydin, šef AI/ML sektora u Sumsubu.
“Tehnologija deepfaka i dalje predstavlja značajnu prijetnju. Napredak u oblasti vještačke inteligencije učinio je lakšim i jeftinijim za kriminalce da stvore nevjerovatno realistične manipulacije zvukom, fotografijom i videom kako bi obmanuli pojedince.”
“Samo u Severnoj Americi, otkriveno je povećanje deepfakova za 1740% između 2022. i 2023. godine, sa globalnim porastom od 10 puta. Kriminalci sada imaju pristup lako dostupnim AI sistemima koji mogu lako generisati lažnu personu ili se predstavljati kao postojeća osoba, što vodi do manipulacije medijima, dezinformacijama i lažnim informacijama,” dodao je Godman-Kalaydin.
Promovisanje povjerenja i odgovornosti
Kako se tehnologija vještačke inteligencije razvija, Yamin je istakao da su rješenja koja pružaju transparentnost oko korištenja vještačke inteligencije i smislena pravila za vještačku inteligenciju i dalje potrebna da bi javnost imala osjećaj povjerenja i sigurnosti.
“Treba implementirati jasne standarde označavanja i otkrivanja kako bi se poboljšala transparentnost i odgovornost u AI-generisanom sadržaju,” dodao je.
“Korisnici treba da budu svjesni uključenosti vještačke inteligencije u stvaranje sadržaja kroz standardizovane indikatore ili odricanje od odgovornosti.”
“Povećanje transparentnosti u korištenju AI-generisanog sadržaja je ključno za stvaranje povjerenja i odgovornosti,” složio se Mark N. Vena, predsjednik i glavni analitičar kompanije SmartTech Research.
“Promovisanje industrijskih standarda i najboljih praksi za transparentnost u stvaranju AI sadržaja može ohrabriti kompanije da dobrovoljno usvoje transparentne prakse. Primjenom ovih mjera, zainteresovane strane mogu raditi na izgradnji transparentnijeg i pouzdanijeg okruženja za AI-generisani sadržaj na webu.”
“Brza integracija AI-generisanog sadržaja u web platforme odražava transformativni potencijal tehnologija vještačke inteligencije i hitnu potrebu za efikasnim upravljanjem i etičkim smjernicama”, dodaje Yamin.
“Dok brzina usvajanja naglašava efikasnost i korisnost vještačke inteligencije, upravljanje njenim implikacijama za tačnost, transparentnost i poverenje korisnika ostaje ključan izazov za zainteresovane strane,” zaključio je Yamin.