Duga vladavina Google Podcasts aplikacije je završena, na žalost mnogih. Ovo nije iznenađenje, s obzirom na historiju Google-a da eksperimentira na račun korisnika. Zatvaranje proizvoda koji nisu ispunili njihova finansijska očekivanja razumljivo je sa poslovnog stanovišta, ali sa stanovišta korisničkog iskustva, razočarava.
Kao što je to bio slučaj i sa Google Readerom, Google je ukinuo Google Podcasts jer nisu mogli zaraditi od oglašavanja. Milioni ljudi su konzumirali sadržaj na toj platformi, ali ne na onima koje mogu monetizovati.
Gledano iz perspektive SubscribeOnAndroid.com, platforme koja je pomogla brojnim korisnicima Androida da pronađu dobre aplikacije za podkaste, pojava Google Podcasts aplikacije je bila obećavajuća.
Međutim, Google je odlučio da YouTube pretvori u primarnu platformu za slušanje podkasta. Iako se neke popularne emisije mogu otkriti na YouTube-u, ta platforma nije idealna za većinu podkastinga.
Producenti podkasta uglavnom nisu zadovoljni integracijom sa YouTube kanalima i brojnim pravilima koje moraju poštovati. Također, YouTube ima stroge politike moderiranja sadržaja, što može predstavljati problem za neke podkastere.
Dodatno, Google će zarađivati od čitavog sadržaja, dok većina producenata podkasta neće dobiti ništa – niti novu publiku, niti novac. Naime, monetizacija na YouTube-u je teška jer zahtijeva video format i dugotrajno snimanje kako bi se izgradio YouTube kanal.
Na meniju “Podcast” na YouTube-u nalazi se samo nekoliko uspješnih podkasta, dok je većina potpuno izgubljena. Producenti podkasta nemaju veliku šansu da se istaknu na toj platformi, kao što smo vidjeli i sa Spotifyem. Oni se ne brinu o podkasting prostoru, već samo o zaradama od kreatora sadržaja.
Kraj Google Podcasts aplikacije možda je loša vijest za slušatelje podkasta, ali je i dobra. Producenti podkasta vraćaju kontrolu nad prostorom koji su sami stvorili kroz inicijativu Podcasting 2.0 i nove aplikacije na PodcastApps.com.
Više se ne možemo oslanjati na “čuvare vrata” da pomognu rastu i razvoju podkastinga. To moramo učiniti sami.
Na nedavnom Podcast Movement Evolutions događaju, YouTube je održao prezentaciju pred oko 500 producenata podkasta, ali njihovo samohvalisanje nije impresioniralo prisutne.
Google Podcasts je napustio milione slušatelja i uzrokovao gubitak publike od 4% kod mnogih producenata podkasta. Mnogi producenti koji ne prate dnevne vijesti tek sada saznaju za ovu lošu vijest.